CART: controlled antegrade and retrograde tracking; CTO: chronic total occlusion; RCA: right coronary artery; RDR: retrograde dissection-re-entry. die von Ihnen besuchte Stellenanzeige markiert oder die aktuellen Tab-Einstellungen gespeichert. Other algorithms in use, such as the Euro CTO Club algorithm and the Asia-Pacific CTO Club algorithm, consider heavy calcification as a criterion to primarily use “knuckle wiring”, which involves the utilisation of the extraplaque space to achieve CTO crossing1819. The presence of severe calcification in the setting of chronically occluded epicardial vessels negatively affects clinical outcomes. JACC Cardiovasc Imaging. Percutaneous treatment strategies of heavily calcified chronic total occlusions. 2023 Apr 20. doi: 10.1007/s11010-023-04735-x. Dong-In Shin Chefarzt der Medizinischen Klinik I Unsere Oberärzte Dr. med. November 2008 um 18:56 Uhr Dr. Christoph Wullstein ist neuer Chefarzt im Helios-Klinikum Der neue Leiter der Klinik für die Allgemein- und Viszeral-Chirurgie wurde vorgestellt. EuroIntervention. This scenario implies bypassing the heavily calcified plaque of the CTO segment by tracking the extraplaque space33. Intravascular lithotripsy in chronic total occlusion percutaneous coronary intervention: Insights from the PROGRESS-CTO registry. Medizinische Klinik I, Klinikum Fürth, Fürth, Germany; 2. These intraprocedural difficulties can potentially have a detrimental impact on patient prognosis, since poor stent expansion is a major predictor of stent thrombosis and restenosis34. Improvement of Symptoms and Quality of Life After Successful Percutaneous Coronary Intervention for Chronic Total Occlusion in Elderly Patients. Mit Helios finden Sie für jedes gesundheitliche Anliegen das richtige Angebot. Dong-In Shin Chefarzt der Medizinischen Klinik I Prof. Dr. med. Ramsay Générale de Santé, Institut Cardiovasculaire Paris Sud, Massy, France; 14. Circulation. Dr. Shin). 4. 13. Helios Klinikum Krefeld Ihr Maximalversorger am Niederrhein. Eintrag bearbeiten Öffnungszeiten Nicht hinterlegt. Wir bieten neueste urologische Therapien und Diagnoseverfahren bei Erkrankungen des Urogenitaltrakts. 2011;4:588-9. Basis Ganzes Profil ansehen Student, Business Administration, Warwick Business School Krefeld, Deutschland Logg Dich ein, um alle Einträge zu sehen. In Anerkennung seines Engagements, seiner wissenschaftlichen Arbeit und außerordentlichen klinischen Tätigkeit, hat die Universität Witten / Herdecke den gebürtigen Westfalen nun zum außerplanmäßigen Professor ernannt. Meinen Namen, meine E-Mail-Adresse und meine Website in diesem Browser speichern, bis ich das nächste Mal kommentiere. Das Einstellungs-Cookie erlaubt, Ihre persönlichen Einstellungen in Ihrem Browser abzuspeichern. Kuriyama N, Kobayashi Y, Yamaguchi M, Shibata Y. Dr. Shin) Unsere Sprechzeiten und Ambulanzen. 30. Step-by-step schematic representation of the balloon-assisted subintimal entry (BASE) technique. Specific CTO-PCI expertise and volume and the availability of specialized equipment will increase the likelihood of crossing success and facilitate prevention and management of complications, such as perforation. 20. Use of a microcatheter is essential for optimal guidewire manipulation and exchanges. DeutscheMedizin.com brauchen Deine Zustimmung (Klick auf „Alle akzeptieren”) bei vereinzelten Datennutzungen, um Informationen auf einem Gerät zu speichern und/oder abzurufen (IP-Adresse, Nutzer-ID, Browser-Informationen, Geräte-Kennungen). Hasegawa K, Tsuchikane E, Okamura A, Fujita T, Yamane M, Oikawa Y, Suzuki Y, Igarashi Y, Kyo E, Muramatsu T. Incidence and impact on midterm outcome of intimal versus subintimal tracking with both antegrade and retrograde approaches in patients with successful recanalisation of chronic total occlusions: J-PROCTOR 2 study. Table 2. Safety and Efficiency of Rotational Atherectomy in Chronic Total Coronary Occlusion-One-Year Clinical Outcomes of an Observational Registry. Am J Cardiol. 2019;12:e007387. Simultaneous Publications at EuroPCR 2023! Ischemic symptom improvement is the primary indication for CTO-PCI. This EuroCTO consensus document describes current DLMC and suggests a practical guide to anatomies and techniques in which these devices are applicable. Circumferential calcification, defined by calcification encircling 360° and occluding the whole vessel lumen (cross-sectional area CSA=100%; “full moon”), was independently associated with a wire-crossing time >30 minutes and procedural failure. Hong SJ, Kim BK, Cho I, Kim HY, Rha SW, Lee SH, Park SM, Kim YH, Chang HJ, Ahn CM, Kim JS, Ko YG, Choi D, Hong MK, Jang Y; CT-CTO Investigators. 1. Hinweis zu Cookies. Ihre Auswahl können Sie jederzeit über den Link "Datenschutz-Einstellungen" im Footer ändern. from PCRonline.com, The Official Journal of EuroPCR and the European Associationof Percutaneous Coronary Interventions 2021 Nov-Dec;69:27-34. doi: 10.1016/j.pcad.2021.11.004. Dr. Bufe), (02151) 32-4011 (Priv.-Doz. Other than allowing preservation and treatment of bifurcated coronary branches within or in the proximity of the CTO body, they enable the use of modified parallel wiring, antegrade dissection and re-entry, collateral selection and retrograde negotiation of the distal CTO cap. C) Once inside the extraplaque space, the polymer-jacketed guidewire is pushed forward to form a knuckle, bypassing the heavily calcified occlusive plaque. Wenn es nicht mehr kann, wie es soll, unterstützen wir mit allen Möglichkeiten der modernen Herzmedizin – individuell und persönlich. 8600 Rockville Pike Alexander Bufe Patientenempfehlungen Empfehlung jetzt abgeben Accuracy of J-CTO Score Derived From Computed Tomography Versus Angiography to Predict Successful Percutaneous Coronary Intervention. A) Troubleshooting options in case of an impenetrable proximal CTO cap: use of progressively stiffer guidewires; enhanced support; move-the-cap techniques (i.e., extraplaque entry proximal to the CTO lesion, resulting in extraplaque bypassing of the proximal CTO cap); the Carlino technique (selective microinjections of small amounts of contrast to disrupt the proximal CTO cap); intravascular lithotripsy; and retrograde-based strategies. 2018 Jul 23;11(14):1325-1335. doi: 10.1016/j.jcin.2018.02.036. B) A polymer-jacketed guidewire is inserted into the microdissections created over a microcatheter. Detaillierte Informationen zur Fachabteilung Herzzentrum Niederrhein - Klinik für Herzchirurgie und herznahe Gefäßchirurgie in 47805 Krefeld des Krankenhauses Helios Klinikum Krefeld An official website of the United States government. 2011;4:213-21. Balloon-Assisted Microdissection “BAM” Technique for Balloon-Uncrossable Chronic Total Occlusions. 1998;97:2307-15. The vessel course and tortuosity are revealed angiographically to be heavily calicified. Es ist ein Akademisches Lehrkrankenhaus der Rheinisch-Westfälischen Technischen Hochschule (RWTH) in Aachen . 1996;38:229-35. Das Helios Klinikum Krefeld ist ein Krankenhaus der Maximalversorgung [4] am Lutherplatz 40 in Krefeld. B) Initial attempt to directly wire the lesion using a polymer-jacketed wire. Accessibility Several algorithms to overcome this problem have been previously proposed3536. Seit mehreren Jahren engagiert er sich in seinem Fachbereich akademisch in Forschung und Lehre: In seiner Funktion als Trainer bildet er regelmäßig Kollegen aus aller Welt aus, ist zur Zertifizierung von Zentren berechtigt und Mitglied im Wissenschaftlichen Beirat der Deutschen Herzstiftung.Die minimalinvasiven Kathetertechniken sind seine berufliche Passion, deren weiteren Verfeinerung er sich mit großer Leidenschaft verschrieben hat. As such, the use of high tip-load guidewires and dedicated microcatheters, as described above, may be required throughout the occlusion. A) Crossing strategies for heavily calcified chronic total occlusions, beginning with the dual-injection angiographic assessment (and MSCT, where available). 2019;15:198-208. Vo MN, Christopoulos G, Karmpaliotis D, Lombardi WL, Grantham JA, Brilakis ES. Prof. Dr. med. Ghoshhajra BB, Takx RAP, Stone LL, Girard EE, Brilakis ES, Lombardi WL, Yeh RW, Jaffer FA. Using intravascular imaging allows differentiation between concentric and eccentric calcium distribution. This phenomenon results in an erroneous enlargement of the calcified segment and remains a major challenge for the widespread adoption of CCTA in this clinical context. The challenges of a randomised placebo-controlled trial of CTO PCI vs. placebo with optimal medical therapy: The ORBITA-CTO pilot study design and protocol. Overall, severe calcification is more common in native CTOs compared to in-stent (IS) CTOs. Impact of Calcium on Chronic Total Occlusion Percutaneous Coronary Interventions. 2021;14:1993-2004. Behandlung bei Harnleiter-, Blasen- und Nierensteinen, Spezielle Beratung bei andrologischen Fragestellungen, Diagnose und Therapie der verschiedenen Formen der Harninkontinenz, Erkrankungen des Urogenitaltrakts bei Kindern, Erfahren Sie mehr zu den aktuellen Studien an unserem Fachbereich. Prog Cardiovasc Dis. Disclaimer. The proximal CTO cap can be also modified using the balloon-assisted subintimal entry (BASE) technique (Figure 4), by creating a dissection in front of the proximal CTO cap and entering the extraplaque space using a polymer-jacketed wire in the form of a knuckle32. Als international anerkannter Kardiologe zählt der 53-Jährige zu den ausgewiesenen Experten im Bereich der interventionellen Kathetertechnik – speziell der interventionellen Herzklappentherapie und der Rekanalisation chronischer Koronarverschlüsse (CTO). **Deep concentric calcium should be amenable to treatment, only in cases when the lumen is compromised by its presence (e.g., significant minimum luminal area reduction, incomplete balloon expansion in two views). If the initially selected crossing strategy fails, efficient change to an alternative crossing technique increases the likelihood of eventual PCI success, shortens procedure time, and lowers radiation and contrast use. 2022;100:512-9. 2016;28:E37-41. Severe calcification emerged also as an independent predictor of adverse outcome. Brigitte Bathgate Oberärztin der Medizinischen Klinik I Dr. med. The Prospective Global Registry for the Study of Chronic Total Occlusion Intervention (PROGRESS-CTO) score was developed to estimate technical success using the “hybrid approach”17 and was validated in a patient population treated by experienced operators in high-volume centres of excellence14. §Evidence regarding orbital atherectomy is currently limited. 8. 2019;12:335-42. Eur Heart J. 6. Your feedback is Wu EB, Brilakis ES, Mashayekhi K, Tsuchikane E, Alaswad K, Araya M, Avran A, Azzalini L, Babunashvili AM, Bayani B, Behnes M, Bhindi R, Boudou N, Boukhris M, Bozinovic NZ, Bryniarski L, Bufe A, Buller CE, Burke MN, Buttner A, Cardoso P, Carlino M, Chen JY, Christiansen EH, Colombo A, Croce K, de Los Santos FD, de Martini T, Dens J, di Mario C, Dou K, Egred M, Elbarouni B, ElGuindy AM, Escaned J, Furkalo S, Gagnor A, Galassi AR, Garbo R, Gasparini G, Ge J, Ge L, Goel PK, Goktekin O, Gonzalo N, Grancini L, Hall A, Hanna Quesada FL, Hanratty C, Harb S, Harding SA, Hatem R, Henriques JPS, Hildick-Smith D, Hill JM, Hoye A, Jaber W, Jaffer FA, Jang Y, Jussila R, Kalnins A, Kalyanasundaram A, Kandzari DE, Kao HL, Karmpaliotis D, Kassem HH, Khatri J, Knaapen P, Kornowski R, Krestyaninov O, Kumar AVG, Lamelas PM, Lee SW, Lefevre T, Leung R, Li Y, Li Y, Lim ST, Lo S, Lombardi W, Maran A, McEntegart M, Moses J, Munawar M, Navarro A, Ngo HM, Nicholson W, Oksnes A, Olivecrona GK, Padilla L, Patel M, Pershad A, Postu M, Qian J, Quadros A, Rafeh NA, Ramunddal T, Prakasa Rao VS, Reifart N, Riley RF, Rinfret S, Saghatelyan M, Sianos G, Smith E, Spaedy A, Spratt J, Stone G, Strange JW, Tammam KO, Thompson CA, Toma A, Tremmel JA, Trinidad RS, Ungi I, Vo M, Vu VH, Walsh S, Werner G, Wojcik J, Wollmuth J, Xu B, Yamane M, Ybarra LF, Yeh RW, Zhang Q. Intravascular ultrasound in CTO PCI. A percutaneous treatment algorithm for crossing coronary chronic total occlusions. OCT may also be valuable for follow-up diagnostic assessments, for the detection of neoatherosclerosis, malapposition, and stent underexpansion31. Chronic total occlusions (CTO) remain one of the most complex scenarios in contemporary percutaneous coronary interventions (PCI), with implicit technical difficulties and the need for high-volume complex PCI centres and operators who continuously refine their skills. 2. Sekretariat der Kardiologie. Circ J. Urologische Erkrankungen können jeden treffen: Männer, Frauen und Kinder. Specific microcatheters such as the Tornus (Asahi Intecc) or the Turnpike Gold (Teleflex) have a metallic tip and can be used to penetrate and disrupt the proximal heavily calcified CTO cap. CABG: coronary artery bypass graft; CCTA: coronary computed tomography angiography; CTO: chronic total occlusion; LAD: left anterior descending coronary artery; LCx: left circumflex coronary artery; LIMA: left internal mammary artery. Dual coronary angiography and in-depth and structured review of the angiogram (and, if available, coronary computed tomography angiography) are key for planning and safely performing CTO-PCI. Nutzen Sie unser Netzwerk aus Akutkliniken, ambulanten Praxen, Rehakliniken und –zentren sowie Pflegeeinrichtungen, Privatkliniken und Präventionszentren. 2015;8:e127-8. Yu CW, Lee HJ, Suh J, Lee NH, Park SM, Park TK, Yang JH, Song YB, Hahn JY, Choi SH, Gwon HC, Lee SH, Choe YH, Kim SM, Choi JH. Division of Cardiology and Angiology II, University Heartcenter Freiburg - Bad Krozingen, Bad Krozingen, Germany. z.B. 2016;9:1-9. Mastering antegrade and retrograde dissection-re-entry (RDR) techniques is recommended before embarking on heavily calcified CTO treatment. CCTA is able to identify the calcium distribution within the coronary vessel structure. Stylianos A. Pyxaras 1, MD, PhD; Alfredo R. Galassi 2, MD, PhD; Gerald S. Werner 3, MD, PhD; Alexandre Avran 4, MD; Roberto Garbo 5, MD; Omer Goktekin 6, MD, PhD . McQuillan C, Jackson MWP, Brilakis ES, Egred M. Uncrossable and undilatable lesions-A practical approach to optimizing outcomes in PCI. In addition, even after a successful wire crossing, advancing balloons and deploying stents can become challenging. Aus der ganzen Welt reisen Kollegen nach Leipzig, um im dortigen Herzzentrum die Könner bei der anspruchsvollen Arbeit zu beobachten, die über einen großen Bildschirm im OP-Saal und mit Hilfe von. With global collaboration and knowledge sharing, we have identified 7 common principles that are widely accepted as best practices for CTO-PCI. Initial experience suggests that IVL is safe and effective for extraplaque calcium modification39, as well as for the treatment of eccentric calcification40. The value of quantitative plaque analysis based on coronary computed tomography angiography in predicting the percutaneous coronary intervention outcome of chronic total occlusion lesions. Datenschutzhinweise Treffer 1 - 13 von 174 1 Treffer im Telefonverzeichnis. Heinrich Klues Chefarzt der Medizinischen Klinik I Prof. Dr. med. 2019;140:420-33. Circ Cardiovasc Imaging. Division of Cardiology, C.A.S.T., Azienda Ospedaliero-Universitaria "Policlinico-S. Marco", University of Catania, Catania, Italy; 12. JACC Cardiovasc Interv. Brilakis ES, Mashayekhi K, Tsuchikane E, Abi Rafeh N, Alaswad K, Araya M, Avran A, Azzalini L, Babunashvili AM, Bayani B, Bhindi R, Boudou N, Boukhris M, Bozinovic NZ, Bryniarski L, Bufe A, Buller CE, Burke MN, Buttner HJ, Cardoso P, Carlino M, Christiansen EH, Colombo A, Croce K, Damas de Los Santos F, De Martini T, Dens J, Di Mario C, Dou K, Egred M, ElGuindy AM, Escaned J, Furkalo S, Gagnor A, Galassi AR, Garbo R, Ge J, Goel PK, Goktekin O, Grancini L, Grantham JA, Hanratty C, Harb S, Harding SA, Henriques JPS, Hill JM, Jaffer FA, Jang Y, Jussila R, Kalnins A, Kalyanasundaram A, Kandzari DE, Kao HL, Karmpaliotis D, Kassem HH, Knaapen P, Kornowski R, Krestyaninov O, Kumar AVG, Laanmets P, Lamelas P, Lee SW, Lefevre T, Li Y, Lim ST, Lo S, Lombardi W, McEntegart M, Munawar M, Navarro Lecaro JA, Ngo HM, Nicholson W, Olivecrona GK, Padilla L, Postu M, Quadros A, Quesada FH, Prakasa Rao VS, Reifart N, Saghatelyan M, Santiago R, Sianos G, Smith E, J CS, Stone GW, Strange JW, Tammam K, Ungi I, Vo M, Vu VH, Walsh S, Werner GS, Wollmuth JR, Wu EB, Wyman RM, Xu B, Yamane M, Ybarra LF, Yeh RW, Zhang Q, Rinfret S. Guiding Principles for Chronic Total Occlusion Percutaneous Coronary Intervention. However, caution is advised, as perforations have been previously described41. Outcomes are less optimal at less experienced centers, highlighting the need for broader adoption of the aforementioned 7 guiding principles along with the development of additional simple and safe CTO crossing and revascularization strategies through ongoing research, education, and training. Wir versorgen Sie bei uns in modernen Zimmern – ob gesetzlich oder privat versichert, Selbstzahler oder mit Zusatzversicherung. 47805 Krefeld - https://www.helios-gesundheit.de. Chefarzt der Klinik für Augenheilkunde. Intraprocedural characterisation of calcium distribution is a fundamental step to guide further therapeutic strategies (Figure 2). | Erfahren Sie mehr über die Berufserfahrung, Ausbildung und Kontakte von MUDr. Mit Helios finden Sie für jedes gesundheitliche Anliegen das richtige Angebot. They showed that the calcific burden was heavy in patients with previous CABG, intermediate in long-standing CTOs without CABG, and mild to moderate in more recent CTOs. Understanding the histopathological distribution of calcium may have an important impact on guiding percutaneous treatment of heavily calcified CTOs. J Invasive Cardiol. Effect of Coronary CTA on Chronic Total Occlusion Percutaneous Coronary Intervention: A Randomized Trial. Klinik Kardiologie Augusta Krankenhaus, Düsseldorf, Germany; 18. Outcomes of chronic total occlusion (CTO) percutaneous coronary intervention (PCI) have improved because of advancements in equipment and techniques. 12. Department of Cardiology and Cardiovascular Interventions, University Hospital, Kraków, Poland; 20. AGB, Chefarzt Prof. Dr. med. Heinrich Klues Chefarzt der Medizinischen Klinik I Prof. Dr. med. Considering the anatomical peculiarities of heavily calcified CTOs, we propose a treatment algorithm, divided into 2 main strategical steps: (i) CTO crossing; (ii) lesion preparation (Central illustration, Figure 3). Weitere Informationen zu Cookies auf dieser Website finden Sie in unserer Datenschutzhinweise. St. Johannes-Hospital, Dortmund, Germany; 13. Stent delivery through heavily calcified, atherosclerotic coronary arteries can induce polymer damage and cause impaired drug delivery, paving the way to restenosis and stent thrombosis6. Catheter Cardiovasc Interv. Dient zur Speicherung des Sitzungsstatus. (02151) 32-2702 (Prof. Dr. Klues), (02151) 32-4400 (Priv.-Doz. DOI: 10.4244/EIJ-D-22-01096. Diyar Saeed Chefarzt der Klinik für Herzchirurgie und herznahe Gefäßchirurgie Daten aktualisieren Visitenkarte Galerie PD Dr. med. Werner GS. Karacsonyi et al assessed 1,453 consecutive CTO PCI patients and showed that moderate-to-severe coronary calcium was associated with lower technical and procedural success rates8. Sie haben Fragen? 3. Davide Francesco Civita, indem Sie das Profil dieser Person auf LinkedIn besuchen Accordingly, percutaneous revascularisation techniques can be adapted to the calcium distribution determined by CCTA. Ghoshhajra BB, Takx RAP, Stone LL, Girard EE, Brilakis ES, Lombardi WL, Yeh RW, Jaffer FA. In addition, new data presented by Hong et al show higher procedural success rates and fewer complications for patients randomised to CT-guided CTO PCI versus patients without CT guidance23. J Am Coll Cardiol. Interventional Cardiology, Clinique Saint Augustin, Bordeaux, France; 8. Very high-pressure balloon inflation should be avoided in these cases, as there is a risk of non-focal, large extraplaque vessel perforations. Assali M, Buda KG, Megaly M, Hall AB, Burke MN, Brilakis ES. 1. Krankenhäuser Fachabteilungen Altenheime Lieferanten Top-10. 2021;97:E817-25. ADR: antegrade dissection re-entry; BAM: balloon-assisted microdissection; BASE: balloon-assisted subintimal entry; RDR: retrograde dissection-re-entry. Intraplaque CTO tracking is almost always associated with high friction due to the advancement of equipment through the calcified segment. Histopathological studies have shown that calcium prevalence in CTO lesions is higher compared to non-CTO lesions, and this has a clinical impact, as patients with HC have lower rates of complete revascularisation and worse long-term prognoses. sharing sensitive information, make sure you’re on a federal Use of CCTA in patients with CTO is limited by issues relating to patient radiation exposure and reimbursement costs. Der Chefarzt der Kardiologie wird von der Universität Witten/Herdecke zum außerplanmäßigen Professor ernannt. Catheter Cardiovasc Interv. Of note, extraplaque techniques can also be used to resolve the problem of uncrossable caps or lesions. Unable to load your collection due to an error, Unable to load your delegates due to an error. 17. 2018;11:127-42. Zum internationalen Frauentag erläutert Dr. Brigitte Bathgate, kardiologische Oberärztin am Helios Herzzentrum Niederrhein, welche Risikofaktoren einen Herzinfarkt begünstigen und worauf Frauen... Sie haben Fragen? Figure 5. Lutherplatz 40 47805 Krefeld Nordrhein-Westfalen Zur Homepage der Klinik 630 von 821 Nutzern würden diese Klinik empfehlen Gesamtzufriedenheit Qualität der Beratung Medizinische Behandlung Verwaltung und Abläufe Ausstattung und Gestaltung Eigene Bewertung abgeben Erfahrungsberichte (833) Anfragen (0) Die Klinik stellt sich vor 833 Bewertungen 2. Direktor der Medizinischen Klinik I am Krankenhaus Krefeld, Informationen zu Innere Medizin und Kardiologie abrufen, Informationen zu Kasse (sowie Privat und Selbstzahler) abrufen, Informationen zu ermächtigt: Kasse, nur für bestimmte Therapien abrufen, Informationen zu nur Privatpatienten/Selbstzahler abrufen, Informationen zu Kostenerstattungsverfahren (für gesetzlich Versicherte mit Zustimmung der Krankenkasse) abrufen, Informationen zu Terminvergabe: online abrufen, Informationen zu Video-Sprechstunde (über Praxis klären) abrufen, Informationen zu Termin mit Rückruf abrufen, Informationen zu Terminvergabe: per SMS abrufen, Informationen zu unter 15 Minuten abrufen, Informationen zu bis 15 Minuten mit Garantie abrufen, Informationen zu bis 30 Minuten mit Garantie abrufen, Informationen zu bis 60 Minuten mit Garantie abrufen, Informationen zu Durchgangsarzt (D-Arzt) abrufen, Informationen zu Sprechzeiten für Berufstätige abrufen, Informationen zu Wochenendsprechstunden abrufen, Informationen zu Termine nur nach Vereinbarung abrufen, Informationen zu mit Bus und Bahn erreichbar abrufen, Informationen zu Parkplätze nahe der Praxis abrufen, Informationen zu Erinnerung an Vorsorge abrufen, Informationen zu Services im Wartezimmer abrufen, Informationen zu weitere Sprechzeiten nach Vereinbarung abrufen, Informationen zu WLAN im Wartezimmer abrufen, Informationen zu Behindertenparkplätze abrufen, Informationen zu ebenerdig oder Aufzug abrufen, Informationen zu stufenfreier Zugang abrufen, Informationen zu Aufzug ist rollstuhlgerecht abrufen, Informationen zu Aufzug ist barrierefrei abrufen, Informationen zu Stühle/Liegen verstellbar abrufen, Informationen zu Praxis ist rollstuhlgerecht abrufen, Informationen zu WC ist bedingt barrierefrei abrufen, Informationen zu WC ist barrierefrei abrufen, Informationen zu induktive Höranlagen abrufen, Informationen zu Informationsmaterial in leichter Sprache abrufen, Informationen zu Website in leichter Sprache abrufen, Informationen zu Orientierungshilfen für Sehbehinderte abrufen, Informationen zu Arzt / Ärztin in Ambulanz / Institutsambulanz abrufen, Informationen zu in Notfall-Ambulanz abrufen, Informationen zu in der Praxis angestellt abrufen, Informationen zu Gemeinschaftspraxis abrufen, Informationen zu Praxisgemeinschaft abrufen, Informationen zu Teilgemeinschaftspraxis abrufen, Informationen zu überörtliche Gemeinschaftspraxis abrufen, Informationen zu Nebenbetriebsstätte abrufen, Informationen zu Weiterbildungsermächtigung abrufen, Das Strukturverzeichnis der medizinischen Versorgung, Ihre Einsatzmöglichkeiten des Strukturverzeichnisses, Die Arzt-Auskunft für Ihre Website, App und eGA, Die Arzt-Auskunft Professional - Das Profi-Werkzeug für Krankenversicherer, Impressum / Kontakt / Nutzungsbedingungen. B) Lesion preparation: balloon dilatation using non-compliant (NC) balloons (balloon dimension/vessel reference 1:1) should be performed to adequately prepare the lesion for stent implantation, by confirming the full expansion of the balloon in two angiographic views; IVUS should be performed before drug-eluting stent (DES) implantation. 2021;78:840-53. Department of Interventional Cardiology, Clinique Louis Pasteur, Essey-lès-Nancy, France; 10. Of note, CCTA is able to overcome most of the diagnostic limitations of dual coronary angiography, allowing a complete anatomical description of the coronary arteries involved, including the occluded segments21. Online ahead of print. Cardiologia, Dipartimento di Promozione della Salute, Materno-Infantile, di Medicina Interna e Specialistica di Eccellenza (ProMISE) “G. Herzzentrum Niederrhein - Med. JACC Cardiovasc Interv. 35. Gewerbliche Webseiten 49. Kostantinis S, Simsek B, Karacsonyi J, Davies RE, Benton S, Nicholson W, Rinfret S, Jaber WA, Raj L, Sandesara PB, Alaswad K, Basir MB, Megaly M, Khatri JJ, Young LD, Jaffer FA, Abi Rafeh N, Patel MP, Kerrigan JL, Haddad EV, Dattilo P, Sandoval Y, Schimmel DR, Sheikh AM, ElGuindy AM, Goktekin O, Mastrodemos OC, Rangan BV, Burke MN, Brilakis ES. 1. Following the wire crossing, an initial plaque modification using cutting balloon dilatation was performed in order to allow delivery of the IVUS catheter; B) IVUS assessment showed an ostial calcium nodule (asterisks), responsible for the incomplete stent expansion, that eventually led to vessel occlusion. Preliminary results using real-time CCTA fusion showed the feasibility of a CT scan and fluoroscopy coregistration, highlighting the potential of CCTA to guide online CTO PCI. Alexander Bufe? +49 2151 3. Albrecht D, Kaspers S, Fussl R, Hopp HW, Sechtem U. Coronary plaque morphology affects stent deployment: assessment by intracoronary ultrasound. The site is secure. Vo MN, Karmpaliotis D, Brilakis ES. Antegrade wiring is the most common initial technique, whereas retrograde and antegrade dissection and reentry are often required for more complex CTOs. The use of IVUS in CTO PCI is preferred over optical coherence tomography (OCT), because the latter requires vigorous contrast administration, which may cause expansion of coronary dissections, intramural haematoma, and worsening renal function. This model is used to predict the probability of successful wire crossing within 30 minutes; calcification, detected angiographically within the CTO segment, has emerged as an independent predictor of complexity16. 2017;89:820-8. The .gov means it’s official. The https:// ensures that you are connecting to the Intravascular imaging of coronary calcification and its clinical implications. Mintz GS. The first algorithm was the hybrid algorithm by Brilakis et al, in which severe calcification was not considered for decision-making17. 2023 Mar 1;13(3):1563-1576. doi: 10.21037/qims-22-428. Meine Leidenschaft ist die interventionelle Kardiologie. Dient zur Unterscheidung einzelner Nutzer. Prof. Dr. Zilkens ist operativ am Johanna Etienne Krankenhaus in Neuss, in der ATOS Orthoparc Klinik in Köln und der Helios Klinik in Krefeld Hüls tätig. eCollection 2023. Kartenansicht. The preprocedural assessment of calcium burden and its location within the CTO can be obtained by using coronary computed tomography angiography (CCTA). C.Di Mario reports research grants from Abbott, Boston Scientific, Chiesi, Edwards Lifesciences, Medtronic, Shockwave, and Volcano. (EAPCI), The Official Journal of EuroPCR and the European Association of Percutaneous Coronary Interventions (EAPCI), 1. Deine Email-Adresse wird nicht veröffentlicht. Algorithm for CTO crossing and lesion preparation in heavily calcified CTO.
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